Arkadaşlar merhabalar herkese biraz uzun bir yazı oldu ama artık bıktım, müzik yapmayı ve gitar çalmayı çok seviyorum ama artık gitarı elime bile alasım gelmiyor şu 2 sorundan dolayı. Yardım ederseniz o kadar sevineceğim ki... Şimdiden teşekkür ederim...

Öncelikle gitar demeye pek dilim varmasa da cort x6 bi gitarım var, gittigidiyordan 800 lira civarında bi fiyata almıştım, sıfır sözde. 1 seneyi biraz geçti alalı. Bir de Marshall mg10 amfim var, bu ise 2.el, eski biraz.

Şimdi problemlere gelecek olursak; ben 1 senedir amfiyle çalıyorum ve gitarın distortion tonu gaini sona dayadığımda anca tatmin ediyor beni ama acayip dip ses oluyor, gaini sondan azıcık kıstığımda ise dip ses bi derece azalıyor ama bu sefer de metal müziğe yakışmayan iğrenç bir ton alıyorum, sanki ağaçtan değil de plastikten ses alırmış gibi. Düşük gainli tonlar zaten allaha emanet, duman falan çaldığımda zevk alamıyorum, ne sololar ne ritimler ikisi de birbirinden berbat.

Beni asıl dehşete düşüren ise gitarı stüdyoda çalmak oldu. Çünkü ben amfi çok kaliteli değil, evdeki prizin topraklaması kötü, processor yok, tonun kötülüğü ve dip ses tamamen bunlardan kaynaklanıyor sanarken stüdyodaki lambalı amfilerde arkadaşımın ibanez grg170dx gitarı ile kendiminkini duyunca şok oldum. Arkadaşımın gitarında neredeyse hiç dip ses duyulmazken ve tonu da muhteşemken, grg170dx ile aynı seviye bir gitar olarak bildiğim cort x6'mın distortionda humbucker manyetiklerde olmama rağmen çok rahatsız edici bir dip ses yaptığını ve distortion tonlarının plastik gibi geldiğini gördüm.

Ankarada öğrenciyim, bu problemi fark edince yess müziğe götürdüm anlattım böyle böyle, adam inceledi biraz, sap ayarı bozulmuş, switchi köprüye alınca ses volümü çok düşüyor ya manyetik bozuk ya da bağlantılarda sorun var, volüm ve ton potansları da yer değiştirmiş, ton potansını oynayınca ses azalıyor falan dedi (bunu tam anlamadım), bir de ton potansını çektiğinizde humbucker manyetiği single yapan bi düzen var, onda da bi sıkıntı var değişmesi lazım dedi, tamam dedim hepsini yap, sonra aldım, adam tonun arkadaşının ibanezi gibi oldu dip ses de baya azaldı dedi ama eve geldiğimde baktığımda ve 1 2 hafta sonra stüdyoda baktığımda diğer sıkıntılar çözülmüş olsa da ton ve dip ses sorununun devam ettiğini gördüm.

Siz bu konularda ne diyorsunuz ne yapmalıyım, çok canımı sıkıyor çünkü, böyle bi gitarı satmaya yüzüm olsa satıcam, gidip deneyerek başka bi gitar alıcam ama bu gitarı benden alacak adama da yazık yani. Sizce gitar sahte mi, sahteyse ne yapabilirim, sahte değilse nasıl çözebilirim ankarada nereye gidebilirim lütfen yardım edin.

Tonların nasıl olduğunu görün diye ses ekliyorum;

Cort x6 solo tonu:
https://drive.google.com/file/d/1rI_...ew?usp=sharing

Cort x6 dip ses:
https://drive.google.com/file/d/1LCA...ew?usp=sharing

Ibanez solo:
https://drive.google.com/open?id=1Ea...ti2D1ibaf-f30b

Ibanez ritim:
https://drive.google.com/open?id=1M0...I5XZITx4d9r_Tg

şimdiden teşekkürler